Gebrek aan een duidelijk overzicht van hoe de organisatie werkt aan de organisatie strategie en doelen
Het is moeilijk om strategische initiatieven te prioriteren door het ontbreken van een geïntegreerd en transparant zicht op prioriteiten en beschikbare uitvoeringscapaciteit. Hierdoor worden er geen (gezamenlijke) keuzes gemaakt over strategische initiatieven.
Er zijn geen grenzen aan strategische initiatieven en plannen zijn niet realistisch. Teams worden overspoeld en het is onzeker wat er geleverd wordt.
Door het gebrek aan inzicht in data is het lastig om de juiste businesswaarde van strategische initiatieven te bepalen.
Creëer transparantie in besluiten
Vertaal jouw doelen in duidelijk omschreven strategische initiatieven
Definieer jouw doelen op basis van duidelijke metrics
Krijg inzicht in hoe de strategische initiatieven bijdragen aan de realisatie van de strategie
Maak een objectieve prioritering in het portfolio op basis van jouw eigen prioriteringsmodel
Prioriteer op basis van jouw eigen gekozen prioriteringsmodel
Maak keuzes op basis van de door jouw gekozen thema’s, doelen of teams die je wilt prioriteren
Creëer verschillende scenario’s om tot de juiste prioritering te komen
Maak jouw projecten succesvol afhankelijkheden inzichtelijk te maken in jouw roadmap
Maak keuzes in de planning van de gekozen prioriteiten
Krijg inzicht in hoe de onderliggende features samenhangen met de gekozen strategische initiatieven
Manage de risico’s in jouw portfolio door tijdens het PI event de afhankelijkheden in jouw roadmap in kaart te brengen
Krijg inzicht in de resultaten van de portfolio en de geleverde businesswaarde
Krijg realtime inzicht in de status van strategische initiatieven
Volg de high and lowlights van de verschillende strategische initiatieven
Breng de resultaten vanuit verschillende portfolio’s op een eenduidige wijze bij elkaar
Centraliseer de organisatie rondom de bedrijfsstrategie en -doelstellingen
Communiceer je strategie naar alle lagen van de organisatie
Visualiseer de strategie van je organisatie en de samenhang met doelen, key features en epics (OKR)
Beheer de voortgang van doelen, epics en key results in één overzicht
Kijk ver vooruit met het capacity overzicht
Neem strategische beslissingen op basis van de capacity overview en krijg een helder overzicht van de beschikbaarheid en beperkingen van je teams en portfolio
Breng het totale change budget in kaart en de verdeling daarvan over de verschillende epics en teams
Neem gefundeerde besluiten over op- of afschalen van teams
Maak je portfolio eigen door het personaliseren van workitems, custom fields en rapportages
Personaliseer je workitems en voeg ze toe aan je portfolio
Creëer aangepaste velden en stel je eigen filters in
Pas de voortgangsrapporten aan op jouw situatie
Synchroniseer en behoudt je systemen up-to-date met Azure DevOps, Jira en PowerBI
Synchroniseer de gemaakte keuzes via de integratie met Azure DevOps en Jira
Houd je systemen up-to-date met tweerichting synchronisatie
Sluit Cockpit aan op jouw PowerBI omgeving voor specifieke, aangepaste rapportages
Maak het inloggen eenvoudig met de integratie van Azure Active Directory
Vereenvoudig het inloggen voor gebruikers door de integratie met Azure Active Directory
Vereenvoudigt het gebruikersbeheer en autorisatie voor de beheerders
Eenvoudig uit te breiden met branchespecifieke SSO diensten als SURFconext
Gebruik de AI beta functie voor het vereenvoudigen van je werk
Laat AI actief meedenken in het verbeteren van je OKR’s, epic en feature statements en andere criteria binnen je portfolio