White paper

Uitkomsten marktonderzoek en perspectieven voor verbetering

Martin Vodegel

Geplaatst op: October 14, 2024

cover-back

Voor de derde keer heeft Prowareness een marktonderzoek (hierna ‘survey’) over portfoliomanagement gehouden. In dit onderzoek komen elk jaar uiteenlopende aspecten aan bod zoals het sturen op waarde, de verbinding met strategie, het portfolioproces dat is ingericht en de aansluiting van de portfoliofunctie met de rest van de organisatie.

Het doel dat we met de survey nastreven is het verzamelen en delen van kennis over dit belangrijke en complexe onderwerp. Kennisdeling draagt hopelijk bij aan het leveren van waarde door organisaties, ook in onzekere tijden. Wat is eigenlijk Agile portfoliomanagement? Hoe voeren anderen portfoliomanagement op een Agile wijze uit? Wat kunnen we leren van elkaar? Download de whitepaper om hierachter te komen.

Martin van Langen

Managing Director, Prowareness Xeleron

Email

m.vanlangen@xeleron.nl

Telefoonnummer

+31 6 277 46 318

    Vul je e-mail in om de gids PDF te downloaden

    Voorgestelde artikelen

    White paper

    Voor de derde keer heeft Prowareness een marktonderzoek (hierna ‘survey’) over portfoliomanagement gehouden. In dit onderzoek komen elk jaar uiteenlopende aspecten aan bod zoals het sturen op waarde, de verbinding met strategie, het portfolioproces dat is ingericht en de aansluiting van de portfoliofunctie met de rest van de organisatie.

    Martin Vodegel

    October 14, 2024

    Case study

    Centric is een IT dienstverlener met een aanzienlijk marktaandeel in de publieke sector. Centric Public Sector Solutions is een organisatieonderdeel met meer dan 800 medewerkers, verantwoordelijk voor alle dienstverlening voor de publieke sector. Centric en Prowareness Xeleron hebben samen de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het vergroten van de wendbaarheid van hun organisatie op team en afdelingsniveau.

    Martin van Langen

    July 29, 2024

    Artikel

    Stel je voor dat je een goudmijn runt. Deze goudmijn is je organisatie, en de goudklompen die je hoopt te vinden zijn de waardevolle uitkomsten (outcomes) van je projecten en initiatieven. Laten we deze analogie gebruiken om het verschil tussen output-gericht werken en outcome-gestuurd werken te illustreren.

    Martin van Langen

    July 19, 2024